Taru ja tytöt

26.04.2017

Galleria Aleksiksen näyttely on minun ja lastenlasteni neljäs yhteinen näyttely -ensimmäinen, jossa kaikki neljä ovat mukana yhtä aikaa.
Kuvataideopettajana minua on aina kiinnostanut lasten ja nuorten taide. Luonnollisesti olen halunnut jakaa luomisen ilon myös omien lastenlasteni kanssa.

Tytöt ovat maalanneet ja piirtäneet työhuoneessani aina, kun se on ollut mahdollista. Siveltimeen he ovat tarttuneet yksivuotiaasta lähtien.
Erica on 12-vuotias nokialainen. Hän käy Tottijärven alakoulun kuudetta luokkaa. Sofia, Vilma ja Venla asuvat Hyvinkäällä. Sofia on seitsemänvuotias ja Martin koulun ensimmäisellä luokalla. Viisivuotias Vilma ja kolmevuotias Venla touhuavat päivisin päiväkodissa Hyvinkään Martissa.

Tyttöjen työt ovat vuosilta 2016 ja 2017, omani vuodelta 2015.

Kiitän Nurmijärven Taideyhdistystä, joka tarjosi minulle mahdollisuuden esitellä työtämme Taideyhdistyksen näyttelytilassa.

Taru Tomperi
Kuvataideopettaja